Retourneren

Hoewel wij graag zouden willen beweren dat je bij Goodies-Shop onmogelijk een miskoop kan doen, beseffen we ook dat we wel realistisch moeten blijven. Retourneren is daarom ook geen probleem. Lees onderaan deze pagina de meest gestelde vragen over retourneren.

RETOURADRES

Het adres waar je naar kunt retourneren is: 

  • Goodies Shop VOF
  • Retouren
  • Langstraat 7
  • 4374AN Zoutelande

ZO RETOURNEER JE EEN PRODUCT

Voor alle producten geldt een bedenktijd van 30 dagen, die in gaat op de dag dat je het laatste product van je bestelling ontvangt. Binnen deze periode moet het proces van retourneren in gang gezet worden. Nadat je gemeld hebt de overeenkomst te willen herroepen, heb je nog 14 dagen om de producten te retourneren.
Doorloop de volgende stappen:

STAP 1: BRENG ONS OP DE HOOGTE

Door ons op de hoogte te brengen herroep je de overeenkomst. Dit kun je doen door het retourformulier bij je pakket te voegen en het pakket naar ons terug te sturen. Dit helpt ons je retourzending snel te verwerken.

Voeg het retourformulier toe aan de retourzending. Dit is bij voorkeur het Goodies-Shop retourformulier. Print een formulier uit, vul het zo volledig mogelijk in en voeg dit bij het pakket dat je retourneert. Vergeet het ordernummer niet te vermelden.

Wanneer je niet meer in het bezit bent van het Goodies-Shop retourformulier vragen wij jouw de volgende gegevens over te nemen op een papiertje en deze bij de retourzending toe te voegen:

  • Naam
  • Straat
  • Postcode
  • Woonplaats
  • Telefoon
  • Email
  • IBAN rekeningnummer
  • Factuurnummer
  • Reden van retour

STAP 2: STUUR HET PAKKET RETOUR

Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van jouw retourzending voor een goede bescherming tijdens het transport. Pak het artikel in, voeg het retourformulier ingevuld bij en zorg ervoor dat de artikelen zich niet vrij in het pakket kunnen bewegen, om zo beschadiging tijdens het transport te voorkomen. Stuur vervolgens het pakket retour naar bovenstaand adres.

BELANGRIJKE VOORWAARDEN:

  • Zowel de kosten als het risico van verzenden zijn bij retournering voor eigen rekening! Stuur de artikelen die je wenst te retourneren in één zending terug om ervoor te zorgen dat de retourzending zo snel mogelijk verwerkt kan worden. Wil je geen retourkosten betalen? Dan kun je je pakketje retour brengen in een van onze winkels, Goodies Shop Zoutelande of Goodies Shop Domburg. Wanneer je je retour in een van onze winkels inlevert krijg je het retourbedrag binnen 5 werkdagen op je rekening terug gestort.
  • Wij nemen retourzendingen alleen in behandeling als deze in orginele staat inclusief labels & verpakkingen worden teruggestuurd. Beschadigde en/of gebruikte items worden geweigerd en teruggestuurd.
  • Niet-identificeerbaare retourzendingen worden zo mogelijk teruggestuurd naar de afzender.
  • Zonder track en trace code wordt er geen onderzoek opgestart naar vermiste retouren. Houdt er dus rekening mee dat bewijs van verzending een vereiste is om in aanmerking te komen voor terugbetaling.

NADAT WIJ JE RETOURPAKKET HEBBEN ONTVANGEN

Binnen vijf werkdagen nadat wij je retour hebben ontvangen, krijg je per e-mail een bevestiging van de ontvangst van het retourpakket. Mocht deze in het weekend bij ons worden bezorgd, dan krijg je van ons een bevestiging op de eerstvolgende werkdag.

Na ontvangst van het product zullen wij beoordelen of het artikel nog in goede staat en compleet is en opnieuw als 'nieuw' verkocht kan worden. Is het artikel gedragen en hierdoor, of om andere redenen, beschadigd, of incompleet, dan zullen wij hiervoor kosten in rekening brengen. Deze kosten zijn gelijk aan de verkoopprijs van het artikel die je hebt betaald, of, in het geval van een incompleet artikel, aan de hoogte van de kosten die wij moeten maken voor het weer compleet maken van het artikel.

AFHANDELING

Vanaf het moment dat je hebt aangegeven de aankoop te willen herroepen, zullen wij zo snel mogelijk en altijd binnen een periode van maximaal 5 werkdagen het aankoopbedrag aan je terugbetalen. 

De terugbetaling wordt gedaan middels dezelfde betaalmethode waarmee je hebt betaald. Wanneer je een bestelling terugstuurt welke deels/volledig is betaald met een Goodies-Shop cadeaubon dan wordt dit tegoed omgezet in een nieuwe Goodies-Shop cadeaubon.

Verkeren de producten niet in 'nieuw' staat, met als gevolg dat we deze niet direct opnieuw ter verkoop aan kunnen bieden in onze winkel / webshop, dan nemen we contact met je op over de afhandeling. In dat geval is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht, zoals hierboven al vermeld.

ZO VERSNEL JE HET RETOURPROCES

Om een soepele en snelle verwerking van je retourzending mogelijk te maken, vragen we je rekening te houden met de volgende aspecten, voor zover redelijkerwijs mogelijk:

  • Vermeld altijd je ordernummer
  • Artikel(en) is/zijn ongedragen (passen is uiteraard mogelijk)
  • Artikel(en) is/zijn onbeschadigd
  • Artikel(en) is/zijn voorzien van aangehechte labels en/of stickers
  • Artikel(en) is/zijn verpakt in originele verpakking met bijgeleverde garantiebewijzen en gebruiksaanwijzingen
  • Artikel(en) is/zijn voorzien van eventuele actieartikelen die je bij de bestelling hebt ontvangen
  • Wanneer je een bestelling terugstuurt welke deels/volledig is betaald met een Goodies-Shop cadeaubon dan wordt dit tegoed omgezet in een nieuwe Goodies-Shop cadeaubon.

BEKIJK HIER DE MEEST GESTELDE VRAGEN OVER RETOURNEREN:

 

  • Hoe stuur ik mijn bestelling retour --> Via het retourformulier welke je bij je bestelling hebt ontvangen. Hierop noteer je de nodige informatie, zodat voor ons duidelijk is van wie het pakket afkomstig is en wat de bedoeling ervan is. Geef je pakket af bij een PostNL loket en ontvang een verzendbewijs. Bewaar dit bewijs totdat je een bevestiging hebt ontvangen omtrent jouw retourzending. 

 

  • Zijn er kosten verbonden aan het retourneren? --> Zowel de kosten als het risico van verzenden zijn bij retournering voor eigen rekening! Stuur de artikelen die je wenst te retourneren in één zending terug om ervoor te zorgen dat de retourzending zo snel mogelijk vewerkt kan worden. Wil je geen retourkosten betalen? Dan kun je je pakketje retour brengen in een van onze winkels, Goodies Shop Zoutelande of Goodies Shop Domburg. 

    Zonder track en trace code wordt er geen onderzoek opgestart naar vermiste retouren. Houdt er dus rekening mee dat bewijs van verzending een vereiste is om in aanmerking te komen voor terugbetaling.

 

  • Wie is verantwoordelijk voor het pakket? --> Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van jouw retourzending voor een goede bescherming tijdens het transport. Pak het artikel in, voeg het retourformulier ingevuld bij en zorg ervoor dat de artikelen zich niet vrij in het pakket kunnen bewegen, om zo beschadiging tijdens het transport te voorkomen. Stuur vervolgens het pakket retour naar onderstaand adres: 
  • Goodies Shop VOF
  • Retouren
  • Langstraat 7
  • 4374AN Zoutelande 

Zonder track en trace code wordt er geen onderzoek opgestart naar vermiste retouren. Houdt er dus rekening mee dat bewijs van verzending een vereiste is om in aanmerking te komen voor terugbetaling.

 

  • Hoe lang duurt het voordat mijn retour verwerkt is? --> Nadat wij de retour in goede staat hebben ontvangen streven wij ernaar deze binnen 5 werkdagen te verwerken. Terugbetalingen boeken wij zo spoedig mogelijk terug op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke transactie is verricht. Dit gebeurt in ieder geval binnen 14 dagen.

 

  • Binnen welke periode mag ik het pakket retour sturen? --> Wij hanteren een zichttermijn van 30 dagen waarbinnen je iets wenst terug te sturen.

 

  • Kan ik een artikel retourneren in de winkels in Domburg en Zoutelande? --> Ja, dat kan. Houd er wel rekening mee dat het aankoopbedrag van een in de webshop betaald artikel wordt teruggestort op je rekening. Helaas kunnen wij dit niet contant verrekenen in de winkel.

    Betalingen die online hebben plaatsgevonden, bijvoorbeeld met iDEAL, worden teruggestort op de rekening waarmee betaald is. 

 

  • Ik wil iets retour sturen in de orginele staat ná het retourtermijn, mag dat? --> Wij hanteren een retourtermijn van 30 dagen. Na deze periode is het niet meer mogelijk een pakket naar ons retour te sturen.

 

  • Het kaartje is van het artikel af, mag ik het nu nog retourneren? --> Wij ontvangen het artikel graag retour. In de meeste gevallen zal dit geen probleem zijn. Wij dienen eerst het artikel te beoordelen voordat wij je kunnen bevestigen of de bestelling retour verwerkt kan worden.

 

  • Ik heb de verpakking niet meer, mag ik nog retourneren? --> Je mag ons even bellen: T 06 300 56 900, zodat we dit voor je kunnen beoordelen/bekijken of dit mogelijk is. In principe betekent dit dat het artikel niet meer in orginele staat verkeert, maar wij denken graag met je mee.

 

  • Ik wil iets bestellen voor de feestdagen, mag ik het dan nog wel daarna retourneren? --> Ja dat mag, vanwege kerst is de retourtermijn verlengd. Je mag de artikelen tot 14 dagen na de Kerstdagen terugsturen, indien ze voldoen aan de overige retourvoorwaarden.

 

  • Op welke rekening wordt mijn betaling terug gestort? --> Betalingen die online hebben plaatsgevonden worden teruggestort op de rekening waarmee betaald is. 

 

  • Ik zie dat mijn pakket is afgeleverd, maar ik heb nog geen bericht ontvangen. --> Wij verwerken jouw pakket binnen 5 werkdagen als het bij ons afgeleverd is.

 

  • Ik heb met Ideal betaald, hoe werkt de terugbetaling? --> Wij verwerken de terugbetaling naar hetzelde rekeningnummer waarmee besteld is. Binen vijf werkdagen staat het bedrag weer terug op je rekening.

 

  • Ik heb met creditcard betaald, hoe werkt de terugbetaling? --> Wij verwerken de terugbetaling naar hetzelde rekeningnummer waarmee besteld is. Binnen vijf werkdagen maken wij het bedrag over en de terugbetaling is op het volgende maandoverzicht van je creditcard te zien.

 

  • Ik heb met Afterpay betaald, hoe werkt de terugbetaling? --> Zodra je van ons een bevestiging hebt ontvangen, hebben wij een terugbetalingsverzoek ingediend bij Afterpay. Zij verwerken dit binnen 5 werkdagen.

 

  • Ik heb met PayPal betaald, hoe werkt de terugbetaling? --> Zodra je van ons een bevestiging hebt ontvangen, hebben wij een terugbetalingsverzoek ingediend bij PayPal. Zij verwerken dit binnen 5 werkdagen.

 

  • Ik heb met een Goodies-Shop Cadeaubon betaald, hoe werkt de terugbetaling? --> Wanneer je een bestelling terugstuurt welke deels/volledig is betaald met een Goodies-Shop cadeaubon dan wordt dit tegoed omgezet in een nieuwe Goodies-Shop cadeaubon. Wij zullen je hierover een mail sturen.

 

  • Ik heb de verkeerde maat besteld, mag ik deze ruilen? --> Ruilen is bij ons niet mogelijk. Je mag het artikel retourneren en wij zullen, indien de bestelling aan de voorwaarden voldoet, de bestelling retour verwerken. Je kan vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen met de gewenste maat.

 

  • Ik heb de verkeerde kleur besteld, mag ik deze ruilen? --> Ruilen is bij ons niet mogelijk. Je mag het artikel retourneren en wij zullen, indien de bestelling aan de voorwaarden voldoet, de bestelling retour verwerken. Je kan vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen met de gewenste kleur.

 

  • Het artikel is niet naar wens, maar ik heb wel een ander artikel gezien op de site, kan dit geruild worden? --> Ruilen is bij ons niet mogelijk. Je mag het artikel retourneren en wij zullen, indien de bestelling aan de voorwaarden voldoet, de bestelling retour verwerken. Je kan vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen met de gewenste nieuwe artikelen.

 

  • Kan ik het artikel ruilen in een van de Goodies winkels in Domburg of Zoutelande? --> Dit is niet mogelijk. Een webshop aankoop werkt anders dan een aankoop in één van onze filialen. Het retour brengen van je pakket is wel mogelijk. Echter duurt de verwerking van jouw retour wel wat langer, uiterlijk 5 werkdagen.

 

  • Ik mis een artikel in mijn bestelling. Wat moet ik doen? --> Je mag ons een e-mail sturen, info@goodies-shop.nl, onder vermelding van jouw ordernummer. Zet hier ook in welk artikel mist zodat wij dit voor je uit kunnen zoeken. Wij komen hier binnen 24 uur voor je op terug. Neem je contact met ons op tijdens weekenddagen, dan helpen we je graag op maandag weer verder. 

 

  • Ik heb een beschadigd artikel ontvangen. Mag ik deze terug sturen zodat ik een vervangend exemplaar ontvang? --> Allereerst vervelend dat je een beschadigd artikel hebt ontvangen. Uiteraard is dat niet de bedoeling. Je mag ons een melding sturen met een mail zodat de situatie bij ons bekend is en het artikel retour sturen. Wij beoordelen de situatie en komen per mail terug op de situatie.
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »